DJ's 4 Party



Personeelsfeest organiseren – Lees ons stappenplan

black and white party

Personeelsfeest organiseren? Er zijn tal van mogelijkheden te vinden. Maar welke soort personeelsuitje spreekt alle collega’s aan? Want als er één ding is dat je niet wilt dan zijn dat ontevreden gezichten of collega’s die een jaartje overslaan vanwege het aanbod.

Personeelsfeest organiseren met een DJPubliek tijdens een feest

Je bent op deze blog gekomen omdat je op zoek bent naar een personeelsfeest die voor iedereen toegankelijk is. Natuurlijk zijn wij een beetje bevooroordeeld, maar waarom organiseer je niet een feest met een DJ? Je kunt het zo gek niet bedenken want alles is mogelijk. Van kleine intieme personeelsfeesten zonder extra’s tot aan de grote bedrijfsfeesten met diner en live artiest(en).

 

De eerste stappen

Een personeelsfeest organiseren met een allround DJ is razend populair. Niet zo gek want een goed georganiseerd personeelsfeest brengt de gasten naar een compleet andere wereld. Maar het kan echter een hoop gedoe zijn. Een personeelsfeest vraagt immers om een strakke voorbereiding. En kom maar eens op originele themafeest ideeën!

Maar de volgende vragen komen automatisch naar boven bij het organiseren van een feest voor collega’s:

  • Geef je het feest in intern of op locatie?
  • Hoeveel budget is er beschikbaar?
  • Zijn de partners ook welkom?

Retro party GrolloWaarom wil je een personeelsfeest geven?

Het is belangrijk om te weten waarom je een personeelsfeest wilt geven. Wanneer je het doel weet, kun je gaan kijken naar de invulling. Denk hierbij aan:

  • een feest ter gelegenheid van het behalen van een target
  • een promotiefeest binnen het bedrijf
  • het jaarlijkse bedrijfsuitje
  • teamuitje voor versterken van de teamgeest

Het budget

Als het gaat over het budget, is het altijd noodzakelijk om vast te stellen hoeveel gasten jij wilt uitnodigen voor het personeelsfeest. Vanzelfsprekend zul je alle collega’s uitnodigen. Maar denk ook aan andere personen zoals eventuele aandeelhouders of collega’s van een ander depot. Kijk er wel bij uit dat je geen scheve gezichten veroorzaakt, bij mensen die je niet uitnodigt.

Op locatie of in het bedrijfsrestaurant

Personeelsfeest organiseren, waar? Wanneer je besluit om bijvoorbeeld voor een partycentrum te kiezen dan zijn meestal alle attributen aanwezig om er een top feest van te maken. Echter wanneer de keuze op de eigen bedrijfskantine is gevallen, houd dxan rekening met inhuur van een lichtshow eventueel aangevuld met verlichte dansvloer.

Wie komen er?

Een bedrijfsuitje zonder gasten is ondenkbaar. Wie komen er op het feest? Alleen de collega’s of ook met aanhang? Het is wel zo handig om dit te weten. Wanneer je bijvoorbeeld een feest geeft om de teamgeest te versterken dan is het misschien beter om de aanhang niet uit te nodigen.

De uitnodiging

Het is ontzettend origineel om een uitnodiging aan de collega’s te versturen. Hierdoor ontstaat zoiets als voorpret en kijkt iedereen steeds meer uit naar dit personeelsfeest. Op www.uitgenodigd.nl kun je leuke creatieve ideeën vinden

Ontvangst van de gastencollega's op een personeelsfeest

Wat kun je regelen wanneer de gasten binnenkomen? Leg een rode loper uit, dit maakt al een special gevoel los bij de gasten. Regel daarnaast een butler of ontvangstdames en ontvang de gasten met een glaasje prosecco. Iedereen geniet al van deze speciale behandeling.

Drankjes en hapjes regelen

Het verzorgen van hapjes en drankjes moet gewoon goed zijn. Of het nu gaat om het jaarlijkse bedrijfsuitje of voor het behalen van een target, een feest valt of staat met goede catering. Ook kun je voor de verzorging van hapjes en drankjes een professioneel bedrijf inschakelen.

Bedrijfsfeest organiseren op niveau

Wanneer je een chique feest wilt geven, zorg dan voor speciale dranken zoals whiskeys, wijnen of cocktails. Eventueel kun je een cocktail bar inhuren of diverse losse barren met diverse speciale dranken. Een andere tip is het inhuren van zuurstof bar met verschillende aroma’s.

Partyfotograaf

Foto’s maken op feesten. We doen niets anders meer. Het zal je daarom niet verbazen dat het inhuren van een partyfotograaf een echte aanrader is. Want wat is er nou leuker om foto’s te ontvangen van het personeelsfeest. Niet een foto van een smartphone maar eentje die is gemaakt door een professionele partyfotograaf. Het nagenieten kan beginnen!

Goodybag

Het feest nadert zijn einde. Regel in de hal een aantal tafels met goed gevulde goodybags. Maak de goodybag persoonlijk vul deze met leuke kado’s zoals bijvoorbeeld een flesje prosecco of een goede kaas. Wees origineel met de uitstraling van de goodybag zodat alle gasten nog lang zullen terugdenken aan dit feest.

Entertainment bedrijfsfeestzangeres rosanne de with

Het inhuren van een top DJ voor een personeelsfeest wordt steeds populairder. Maar wees waakzaam voor de zogenaamde hobby DJ’s. Zij hanteren vaak een lagere inhuurprijs. Maar pas op dat goedkoop geen duurkoop wordt. Wanneer je op zoek bent naar een disco DJ dan geven we je de volgende tips:

  • bekijk eerst of de website een professionele uitstraling heeft
  • lees recensies van andere klanten
  • bekijk video’s van vorige feesten

Combinatie DJ optreden met een live artiest

Vind je het inhuren van een DJ niet voldoende? Kies dan voor de combinatie met een live artiest. Denk hierbij aan een saxofonist, zanger, zangeres of een percussionist. De gasten op het feest zullen één van deze combinaties enorm waarderen. Zeker wanneer de DJ of een live artiest ook zorgt interacties en entertainment.

Ideeën voor een personeelsfeest

Er zijn veel muzikale themafeesten te vinden, denk hierbij bijvoorbeeld aan een “back to the 70s 80s feest” Een lekker avondje los gaan op de no-nonsens muziek uit deze roemruchte periode, inclusief glitter kleding en pruiken. Natuurlijk mag de lichtshow met discospots, lasers en nevel niet ontbreken. Ook een typische saturday-night-fever-dancefloor niet ontbreken.

Een andere tip voor een swingend themafeest is de Ibiza party. Waan je in de zomerse sferen van het vakantie eiland Ibiza, inclusief strand en palmbomen. De DJ draait de echte Ibiza hits van bijvoorbeeld encore une fois, adagio for strings of sex on the beach.

En last but not least kun je ook een 70s en 80s party met een vinyl DJ geven. De formule is heel simpel. Laat collega’s hun eigen favoriete single uit de bakken met honderden 45 toeren singletjes uitzoeken. Geef deze geef deze aan de DJ en ga vervolgens helemaal uit je dak op de dansvloer.

Interesse gewekt?

Wil je meer informatie over onze personeelsfeesten? Of liever direct een vrijblijvende offerte aanvragen? Kom in contact met ons!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.