DJ's 4 Party

Personeelsuitje regelen? 6 interessante tips

foto personeelsfeest

Je mag dit jaar het personeelsuitje regelen. Het opstarten van dit feest is vaak een lastige opgave. Wij adviseren je om te denken in oplossingen, niet in problemen.

Op internet staat veel inspiratie, van swingende themafeesten tot aan personeelsuitjes met een DJ of band. Eigenlijk is het aanbod zo groot dat je zomaar het overzicht kunt verliezen. Daarom ontvang je van ons een 6 interessante tips om het personeelsuitje op te starten.

Tip 1: stel een team samen

Een personeelsuitje regelen doe je met meerdere collega’s. Dit raden wij ten zeerste aan, zeker wanneer je collega’s aantrekt die over één talent bijzonder talent beschikken. De ene collega heeft twee rechter handen en de ander weet bijvoorbeeld de juiste feestdecoraties uit te zoeken. Daarnaast kan jou iets overkomen waardoor je niet mee kunt helpen met de organisatie. In dat geval is het een geruststellend idee om te weten dat er een back-up is.

Team collega's

Tip 2: start een project

Een personeelsuitje regelen doe je op project basis. Deel een document in Google Docs of Google Spreadsheet of zoek op internet naar tools als Basecamp om het project op te starten. Het geeft alleen maar voordelen wanneer alle teamleden weten wat hun te doen staat. Met deze tools wordt ook het budget in de gaten gehouden. Voldoende budget is essentieel voor een professioneel personeelsuitje.

Tip 3: bepaal het doel van het personeelsuitje

Het is handig om te weten waarom jullie eigenlijk een personeelsuitje regelen. Wat is de aanleiding voor een feest? Gaat het op het jaarlijkse bedrijfsfeest? Of heeft je baas een bepaalde target behaald? Is er sprake van een jubileum? Natuurlijk is het ook mogelijk dat er geen speciale reden is voor een feest. (behalve gratis eten, drinken en plezier hebben)

Tip 4: Welke gasten komen naar het personeelsuitje

Een personeelsuitje en een bedrijfsuitje: dat is dus niet hetzelfde. Een personeelsuitje is voor het personeel, dat is logisch. Maar bij een bedrijfsuitje kunnen er ook mensen van buitenaf komen, bijvoorbeeld mensen die het nieuwe pand komen bekijken. Of misschien nodig je ook de partners uit voor het feest. Wij raden je aan om het programma daarop aan te passen.

Foto feest met collega's

Tip 5: Kies ruim van te voren een datum

Je weet als geen ander hoe lastig is om een juiste datum voor het personeelsuitje te prikken. Zie in privé situatie maar eens met vier mensen op dezelfde datum af te spreken. Nu sta je voor de opdracht om misschien wel 200 personen op één gekozen datum naar het personeelsuitje te krijgen. Want de ene collega kan geen oppas krijgen en de andere heeft al een afspraak staan. Stuur daarom minstens 8 weken voor het feest een uitnodiging naar alle genodigden.

Heb je inspiratie nodig voor een originele uitnodiging? Kijk dan eens op deze site: https://flessenpost.nl/informatie/voorbeeldteksten-zakelijke-uitnodigingen

Tip 6: maak een draaiboek

Via bovenstaande tips weet je voor wie je het personeelsuitje of bedrijfsuitje geeft. Nu is het tijd om samen met je teamleden te beginnen aan de invulling van het feest. De belangrijkste tip hebben we voor het laatst bewaard. Maak gebruik van een een draaiboek. Het geeft je een goed overzicht van wat er allemaal wel en niet geregeld is.

Bonus tip personeelsuitje regelen

Heb je collega’s die van feesten, dansen en socializen houden? Waarom organiseer je dan geen personeelsuitje met een DJ? Alle drie van deze facetten worden werkelijkheid tijdens dit evenement. Koppel hieraan catering, live artiest en of een mooie lichtshow en je collega’s hebben een te gek onvergetelijk personeelsuitje. Wil je meer weten over deze optie? Bekijk dan onderstaande pagina.

Personeelsuitje met een top DJ

Benieuwd naar onze swingende themafeesten? Bekijk dan deze YouTube video voor een goede impressie:

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.